Heb jij zin om je grenzen te verleggen of misschien zelfs wel een reis naar het buitenland te maken? Of vind je het gewoon super leuk om samen met je vriendjes en vriendinnetjes lekker buiten te spelen? Dan is Scouting echt wat voor jou! Je kunt bij ons al vanaf 5 jaar beginnen de eerste vier keer zijn dan ook nog een gratis.

Direct lid worden

Als je dat je lid wilt worden, loop dan eens op vrijdag of zaterdag binnen.
Wil je eerst wat meer informatie bekijk dan onze website eens goed, heb je dan nog vragen stuur dan een mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Ben je al eerder lid geweest van Scouting Nederland? Houd dan je oude lidmaatschapsnummer bij de hand, dan kan je nieuwe aanmelding meteen gekoppeld worden aan je oude gegevens.

Contributie

De contributie bedraagt € 8,50 per maand.
De contributie wordt via de bank geïnd. Voor de kampen en weekenden wordt nog een extra bijdrage gevraagd.

Voor jouw leeftijd

Wil je weten wat je op jouw leeftijd bij Scouting kunt beleven? Zoek dan jouw leeftijdsgroep hieronder op en lees verder.

bevers

5-7 jaar
Zaterdag: 10.00-12.00 uur

Bij Scouting heten kinderen van vijf en zes jaar Bevers. Bevers is een speltak met allerlei activiteiten voor de allerkleinsten. Bevers herken je aan hun rode blouse en hun blauwe pet. Verder dragen ze net als alle andere Scouts een das. Zo horen ze er echt bij. Bevers houden vooral van spelen.

welpen

7-11 jaar
Zaterdag: 10.00-12.00 uur

De welpen komen wekelijks bij elkaar. Ze ondernemen samen van allerlei dingen. De welpen spelen hun Scoutingspel in de jungle met Mowgli en Shanti. Naast Mowgli en Shanti leren ze in de jungle tal van junglefiguren kennen. Voor iedereen zijn er interessante dieren te ontdekken.

scouts

11-15 jaar
Vrijdag: 19.30-21.30 uur

Scouts trekken er graag op uit om spannende tochten te lopen en buitenspelen te doen. Ze zijn dan ook regelmatig in de bossen te vinden. Maar ook onderwerpen als vlotvaren, fietstochten, fotografie en sjorren staan op het programma. En zo nu en dan eens een weekendje overnachten in een tent en eenmaal per jaar op zomerkamp met de tent.

explorers

15-18 jaar
Vrijdag: 19.30-22.00 uur

De Explorers (SheRo's) zijn min of meer onafhankelijk van hun leiding, en zij verzinnen dan ook zelf hun programma's. Explorers kanoën op de wildste rivieren en dalen af van de hoogste torens. Het jaarlijkse zomerkamp organiseren ze natuurlijk zelf.

rovers

18-23 jaar
Geen vaste tijd

Ben jij tussen de 18 en 23 jaar, heb je een eigen mening en heb je wel zin in leuke buitenlandse uitstapjes? Word dan roverscout en organiseer samen met andere jongeren je eigen kampen en activiteiten. Als je wilt, kun je doorgroeien tot vrijwilliger.

plusscouts

18+ jaar
Geen vaste tijd

Ben je 18 jaar of ouder? Dan kun je naast roverscout (jeugdlid) ook plusscout worden! Als plusscout lever je een actieve bijdrage aan de vereniging, bijvoorbeeld door je kennis over te dragen tijdens evenementen of trainingen, mee te werken.
Scouting Maastricht-West